Pomoc psychologiczno – pedagogiczna
W skład zespołu psychologiczno – pedagogicznego wchodzą:
- Mgr Hanna Biczysko – pedagog
- Mgr Wioletta Toczek – pedagog
- Mgr Anna Zuń – psycholog
- Mgr Jan Skawiańczyk – psycholog
Pomocą psychologiczno – pedagogiczną objęci są wszyscy wychowankowie naszej placówki. W momencie przyjęcia wychowanka do placówki lub w ciągu najbliższych dni przeprowadzamy wstępną diagnozę, rozmawiamy z nowym wychowankiem na temat aktualnej sytuacji wychowanka, motywacji do pobytu w placówce, gotowości do zmiany postawy i pracy nad sobą i wspieramy go w procesie adaptacji do warunków MOW.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest udzielana w MOW w formie:
- Terapia pedagogiczna,
- Terapia psychologiczna,
- Małe Grupki Terapeutyczne,
- Biblioterapia,
- Trening EEG -Biofeedback,
- Logopedia,
- Socjoterapia,
- Trening Zastępowania Agresji ART,
- Arteterpia
- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się,
- Konsultacje i porady dla Rodziców i Prawnych Opiekunów.
Do zadań psychologa i pedagoga należy:
- Diagnozowanie i opiniowanie psychologiczne, konsultacje psychologiczne. Pomoc-psychologiczna
- Psychoterapia indywidualna, edukacja emocjonalna.
- Profilaktyka uzależnień indywidualna lub grupowa.
- Diagnozowanie i opiniowanie pedagogiczne.
- Gromadzenie informacji na temat środowiska wychowanków, poznanie historii ich życia, kontaktów rówieśniczych, sytuacji rodzinnej i zdrowotnej, warunków życia.
- Pedagogizacja rodziców, ustalanie problemów wychowawczych i przyczyn demoralizacji.
- Diagnozowanie i modelowanie wychowanków przejawiających zachowania agresywne oraz problemy w zakresie stosowania środków psychoaktywnych.
- Pomoc w nawiązywaniu prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
- Pomoc w nauce, nadrabianie zaległości programowych.
- Eliminowanie przemocy – trening kontroli złości.
- Odnawianie zerwanych kontaktów z rodzinami.
- Pomoc w rozwiązywaniu konfliktów w grupie – spotkania interwencyjne.
- Dbanie o zaspokojenie potrzeb wychowanków oraz identyfikację z grupą.
Organizujemy pomoc psychiatryczną dla wychowanków przejawiających zaburzenia zachowania i emocji oraz inne zaburzenia psychiczne wymagające farmakoterapii.